neděle 24. prosince 2017

NETOPÝR (Jo Nesbø)

Dva měsíce po přečtení konečně přicházím s recenzí na knihu, kterou už většina lidí zná a recenzí na ni už bylo plno a tak dále... Já tuto sérii začala číst právě letos v říjnu (a druhý díl byl odložen na příští rok), takže to vidím tak, že budu jedna z mála, která píše recenze na postarší kousky. Ale myslím si, že je to jen dobře.

Tato detektivka od známého norského autora se odehrává v Austrálii, kde Harry Hole řeší případ znásilněné a zavražděné Inger Holterové. Setkáváme se tak s jeho australskými kolegy, australskou kulturou a historií a samozřejmě s podezřelými. Nebudu vám lhát, v knize je na čtenáře přichystáno několik překvapivých zvratů, což například pro mě znamenalo, že se můj podezřelý neustále měnil a až do konce jsem si nebyla jistá, kdo to bude. 
A to je přesně to, co od detektivky potřebuju - aby byla dostatečně promyšlená na to, abych už od začátku nevzdychala "Pane bože, vždyť je to tenhle..." a nebyla celou dobu znuděná. 

Také bych chtěla vyzdvihnout styl, jakým je kniha napsaná. Mamka (která Netopýra četla první) mi říkala, že si na ten styl chvíli zvykala, ale mně přišel od první strany přirozený, čtivý a neskutečně mě bavil. Určitě to není psané nějak typicky, jak jsem třeba zvyklá, bylo to podle mě o něco jiné, ale přesně to se mi líbilo. Dodávalo to trochu celé té atmosféře a sem tam byla nějaká vážnější věc odlehčená humorem nebo sarkasmem.

Další věcí, kterou jsem hodně ocenila, je to, že autor "vyplýtval" pár stran na seznámení se s hlavním hrdinou, i když to třeba nesouviselo s případem, je "dobrý znát svý lidi". Nejvíc jsem si cenila toho, že Harry není přehnaný a má své chyby jako každý jiný člověk (zkrátka že to není superhrdina). Myslím si, že díky tomu si mě kniha získala o to víc.

Za mě mohu knihu jen a jen doporučit, obzvlášť pokud máte rádi pořádné detektivky, protože se nenašla část, kdy bych se vyloženě nudila, spíš jsem ke konci stránky louskala rychleji, abych už konečně zjistila, kdo má to všechno na starosti a mohla zase v klidu spát.

Určitě se chystám na další díly (mamka už je u šestého, takže jsem hanba) a i k nim sem přispěju recenzí (a to si teda chvíli počkáme).

90%

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář!